User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Mц 20:1-16

Слова Божае

У той час Езус расказаў сваім вучням гэтую прыпавесць:

Валадарства Нябеснае падобнае да гаспадара дому, які выйшаў на світанні наняць работнікаў у вінаграднік свой. Дамовіўшыся з работнікамі па дынару за дзень, ён паслаў іх у вінаграднік свой. Пасля ён выйшаў каля трэцяй гадзіны і, убачыўшы іншых, якія стаялі на рынку без працы, cказаў ім: Ідзіце і вы ў вінаграднік мой, і я справядліва заплачу вам. Яны пайшлі. Зноў выйшаўшы каля шостай і дзевятай гадзіны, зрабіў тое самае.

Выйшаўшы каля адзінаццатай гадзіны, ён знайшоў іншых, якія стаялі без працы, і сказаў ім: Чаму вы стаіце тут цэлы дзень без працы? Яны сказалі яму: Нас ніхто не наняў. Ён кажа ім: Ідзіце і вы ў вінаграднік.

Калі ж настаў вечар, гаспадар вінаградніку сказаў свайму эканому: Пакліч работнікаў і заплаці, пачаўшы з апошніх да першых. I тыя, хто прыйшоў каля адзінаццатай гадзіны, атрымалі па дынары. Тыя, што прыйшлі першымі, думалі, што атрымаюць больш, але яны таксама атрымалі па дынары.

Узяўшы, яны пачалі наракаць на гаспадара дому, кажучы: Гэтыя апошнія працавалі адну гадзіну, і ты зраўняў іх з намі, якія перанеслі цяжкі дзень і спёку. У адказ ён сказаў аднаму з іх: Дружа, я не крыўджу цябе. Хіба не аб дынары ты дамаўляўся са мною? Вазьмі сваё і ідзі. Я ж хачу даць гэтаму апошняму так, як і табе. Ці ж не дазволена мне рабіць са сваім тое, што хачу? Ці вока тваё зайздросціць, што я добры? Гэтак апошнія будуць першымі, а першыя — апошнімі.

Mц 20:1-16
  • Разважанні да сённяшняга Слова Божага

    Active
    Default
    • Складаная прыпавесць! Ці павінен быў гаспадар вінаградніку даваць “познім” работнікам больш ці “раннім” менш? Ён даў усім аднолькавы дзённы заробак, бо ўсё, што было меншым, было б здзекам. У гэтым выпадку гаспадар быў шчодрым, а не подлым. Ці ты згодны з гэтым? Ці бачыш прымяненне гэтай прыпавесці ва ўласным жыцці?
  • Разважанні да сённяшняга Слова Божага

    Active
    Default
    • Reading through the parable, who do I identify with and what do I feel? Am I the landowner trying to get a job done, but with a feeling for those I employ? Am I the unemployed waiting disconsolately in the market place? Am I a labourer who feels hard-done-by, even though I received what I agreed on? The parable touches our envy and sibling rivalry, the feeling that others have not had to work as hard or suffer as much as we had.
    • Lord, I am not proud of feeling envious or resentful of others. I trust that you do not ask of me more than I can give, and that in all that befalls me, I can see your love.
    • There is no injustice in this parable! The all-day workers got a day's wages; the others were the ones who got more than others thought they deserved. It is a story which just leaves us wondering and, maybe, upset. Jesus gives no answer at the end - just says that God is all loving and all generous. We have a problem with the unconditional love of God which goes beyond what we deserve to what he wants to give us. The mercy of the landowner's heart went out to all, to people who had work and to those who were unemployed, just as God's rain falls on the good, the not-so-good and on the bad alike.
    • The “Kingdom of Heaven” which this parable tries to explain is not a reward ceremony at which comparisons are made about work done and time given to God. Those who labour long in the field of virtue do so not to win any reward, but to reveal the goodness they experience through their relationship with God. Whatever goodness we have is a gift to us from God through others. God will surprise us all the time with generosity. ‘I went to the grotto of Lourdes last week and just felt happy and joyful. My back pains hadn’t gone, the people who drive me mad still do so, I’m not perfect and don’t have everything I want every day, but the gift was there – the generous gift of God’s love’ an entry from a diary on a pilgrimage to Lourdes.
    • This is a strange story - those who work little will get paid as much as those who worked all day in the heat of the sun. It's not a parable to encourage laziness. Perhaps one good lesson from it is to allow God be God: what God gives to others is between God and them. Maybe we can rejoice in the good graces and good fortune of another. All we receive from God is God's gift to us. In prayer we offer all we have received to God in love, service and humility.
    • The workers received the proper daily wage and were happy - until they are made comparisons with one another. Help me, Lord, to focus on what you have given to me and not to hanker after what you have given to others.
    • I give care, attention and respect to the people I meet with. I think of how I acknowledge those who serve me in small ways and in bigger ones.
  • Разважанні да сённяшняга Слова Божага

    Active
    Default
    • Божыя шляхі – не нашыя шляхі. Езус выкарыстоўвае выразныя вобразы, каб цалкам змяніць нашыя ўяўленні аб асабістай важнасці. Езус кажа: “Сядайце на апошняе месца, а не на першае” і “Апошнія будуць першымі, і першыя апошнімі”. У Божым Валадарстве няма месца саперніцтву.
    • Прабач нас, Божа, за нашую зайздрасць да іншых людзей. Навучы нас быць удзячнымі за тое, што ў нас ёсць, і не зайздросціць тым, каму дадзена больш. Дапамажы нам паступаць міласэрна ў дачыненні да іншых, і ніколі не думаць, что мы заслугоўваем большага.
  • Разважанні да сённяшняга Слова Божага

    Active
    Default
    • У гэтай прыпавесці ёсць нешта такое, што нас бянтэжыць. Магчыма, нам трэба заўважыць і дацаніь перспектыву працы ў вінаградніку. Езус заахвочвае нас маліцца аб большай колькасці работнікаў, бо ўраджай вялікі, а работнікаў мала. Быць пакліканым працаваць у вінаградніку Айца – гэта вялікая ласка.
    • «Ці вока тваё зайздросціць, што я добры?» Я павольна паўтараю пытанне, каб яно закранула маё сэрца. Пане, дай мне ласку ўнутранай свабоды, каб я паглядзеў на ўсе здольнасці і абмежаванні, якія маю я і людзі вакол мяне. Сапраўдная любоў цешыцца дарам, якія маюць іншыя.
  • Разважанні да сённяшняга Слова Божага

    Active
    Default
    • Выраз “Валадарства Божае” звычайна сімвалізуе самога Бога, а асноўнае пасланне сённяшняга Евангелля – бязмежнасць велікадушнасці Пана. Падумай аб шчодрасці Айца і папрасі Яго, каб адкрыў тваё сэрца і дапамог усвядоміць, што Бог з’яўляецца чыстай любоўю і нічым іншым.
    • Уяві сабе гэтую любоў як вадаспад, наблізіцца да якога запрошаны кожны з нас. Падчас малітвы і ў жыцці ты сустракаешся са шчодрасцю Бога, які не перастае цябе любіць. Яго любоў невычэрпная, але яна прызначана для таго, каб ёю дзяліцца. Я маю на ўвазе, што любоў, атрыманую ў дар ад Бога, трэба шчодра раздаваць усяму свету, а не назапашваць, як скнара.
  • Разважанні да сённяшняга Слова Божага

    Active
    Default
    • Прыпавесць апісвае бязрадасны свет працы, дзе людзей наймаюць на адзін дзень ці нават на гадзіну. Не бачна радасці, толькі цяжар і неабароненасць, якія становяцца прычынай злосці і напружання. У сучасным свеце таксама ўсё больш і больш людзей не знаходзяць радасці ў сваёй працы, адны толькі трывогі і праблемы.
    • Гаспадар вінаградніка ўводзіць новы стыль: людзі працуюць цяжка, але праца мае годнасць, і нават тыя, якім не пашчасціла наняцца праз увесь дзень, атрымліваюць дастаткова, каб захаваць сваю годнасць. Законы Валадарства не падобныя на зямныя, перакрочваюць нашыя паняцці аб справядлівасці і ствараюць свет павагі і салідарнасці. Пане, няхай Тваё Валадарства прыйдзе ў наш свет, перапоўнены крыўдай і ўціскам.
  • Разважанні да сённяшняга Слова Божага

    Active
    Default
    • Бог дае любоў – усю сваю любоў – кожнаму без выключэння, калі толькі чалавек адкрыецца на яе. Не так важна, станецца гэта рана ці позна ў жыцці, бо гэтую любоў ніколі нельга заслужыць, а толькі прыняць. Тое, што некаторыя работнікі прыйшлі толькі ў апошнюю гадзіну, не азначае, што іх патрэбы меншыя, чым у тых, якія прыйшлі раней. Наколькі вялікая мая патрэба ў Богу сёння?

Іншыя матэрыялы ад 'Прасторы малітвы'