Сардэчна вітаем! Запрашаем вас затрымацца на некалькі хвілін у "Прасторы малітвы", каб пабыць з Богам – тут і зараз, перад экранам камп'ютара. У гэтым вам дапамогуць увядзенне ў малітву і ўрывак Святога Пісання, абраны на сёння.
Для разважання і малітвы на гэтым тыдні
Катэхізіс Каталіцкага Касцёла адзначае, што «медытацыя — гэта малітоўная рэфлексія, якая абапіраецца галоўным чынам на Божыя словы з Бібліі. Яна актывізуе розум, уяўленне, эмоцыі, прагненні, паглыбляе нашу веру, перамяняе нашыя сэрцы і ўзмацняе нашу волю ў наследаванні Хрыста. Гэта першы этап будавання еднасці з Панам у любові да Яго». Ружанец з’яўляецца выдатным духоўным інструментам для медытацыі.
На першы погляд ружанец можа здавацца занадта простым і таму павярхоўным, але гэта не так. Сапраўды, нічога складанага ў ружанцовай малітве няма, а вось лагоднае паўтарэнне малітоўных слоў робіць яго сродкам больш глыбокай медытацыі, што дае нам магчымасць адкрыцца на Божае слова, удасканаліць свой унутраны духоўны позірк.
Засяроджваючыся на жыцці Езуса і Марыі ў ружанцовых таямніцах, мы даведваемся пра саміх сябе ў адносінах да Бога. Марыя з’яўляецца цудоўным прыкладам для штодзённай практыкі медытацыі. Праз Габрыэля Яна атрымала Божае слова і разважала яго. Усё, што адбывалася з Ёй, захоўвала ў глыбіні сэрца, як найвялікшы скарб. У гэтым і ёсць сутнасць медытацыі: атрымліваць Божае слова і рабіць яго сваім скарбам.
Трэба таксама памятаць, якое значэнне мае наша згода. Як адзначае Рычард Фостэр, «у медытатыўнай малітве Бог заўсёды звяртаецца да нашай волі. Хрыстус становіцца перад намі і просіць нас зрабіць выбар. Чуючы Яго голас <…> мы пакліканыя да трансфармацыі жыцця ў паслушэнстве». Медытацыя дае нам магчымасць быць перамененымі. Але мы павінны свядома выбраць гэта.
Хтосьці можа запярэчыць: «Я не манах, які жыве ў адзіноце. Я нічога не ведаю пра медытацыю. Як такі, як я, можа медытаваць?» Але гэтая практыка не прызначана толькі для манахаў. Томас Мэртан піша так: «Мы павінны адмовіцца ад уяўлення, што першыя манахі прымянялі вельмі інтэлектуальную і аналітычную “медытацыю” Бібліі. Медытацыя для іх была ў тым, што яны засвойвалі біблейскія тэксты, запамінаючы іх, паўтараючы словы з глыбокай і простай канцэнтрацыяй».
Мы не павінны рабіць медытацыю складанай, каб зрабіць яе значнай. Ружанец утрымлівае неабходныя элементы, каб малітва на ім з «глыбокай і простай канцэнтрацыяй», калі мы ўспамінаем падзеі таямніц і спыняемся, разважаючы іх, здолела паглыбіць нашыя адносіны з Богам, які з’яўляецца мэтай медытацыі.
Элізабэт М. Келлі